רוב ההאשמות נגד ראש הממשלה משוללות כל יסוד. גם אם יוכחו הרי שאין המדובר בעבירה שניתן להעמיד בגינה את ראש הממשלה לדין.

גורמים משפטיים הביעו תמיהה על הפרסומים נגד ראש הממשלה על מעשים שעשה כביכול בשנת 2006.
"עפ"י הסעיף הראשון לחוק חסינות חברי הכנסת הרי שלנתניהו עומדת חסינות מלאה על פעילותו, חסינות שלא ניתן להסיר. גם אם נטען שהוא שלשל כסף לכיסו והחסינות המהותית אינה עומדת לו הרי שנטל ההוכחה על מי שמאשים ואי אפשר לבצע כנגדו כול הליך עד להליכים מלאים של הסרת החסינות" – אמר הגורם המשפטי.
עוד אמר: "גם אם יוכח שנתניהו אכן נהנה מסטנדרט גבוהה במיוחד של אירוח, הרי שכל עוד המדובר בדברים שנעשו במסגרת תפקידו בעת היותו חבר כסת, עם כל הטעם הציבורי העשוי להיות שנוי במחלוקת ומעורר הסתייגות, הרי שהדבר נופל לגדר החסינות המוחלטת שלא ניתן להסירה".
"לא מתקבל על הדעת שעובד ציבור צריך כל היום לתת הסברים ולעסוק בשמועות שמפיצים עליו עיתונאים. איש אינו רשאי לעסוק בנושא מלבד יו"ר הכנסת האחראי על ישומו של חוק חסינות חברי הכנסת. כל עוד איש לא שאל את יו"ר הכנסת הרי המדובר כאן בשמועות בלבד" הוסיף.
"כל עובד מדינה שייתן את ידו למסע הכפשה של איש ציבור כאשר על פניו ברור שמדובר בעניין פוליטי בלבד, עשוי לעמוד לדין משמעתי בנציבות שירות המדינה" – הבהיר הגורם.

להלן סעיפי החוק החשובים לעניין מחוק חסינות חברי הכנסת:
  1. חסינות במילוי התפקיד (תיקון: תשס"ב)
 (א) חבר הכנסת לא ישא באחריות פלילית או אזרחית, ויהיה חסין בפני כל פעולה משפטית, בשל הצבעה, או בשל הבעת דעה בעל-פה או בכתב, או בשל מעשה שעשה - בכנסת או מחוצה לה - אם היו ההצבעה, הבעת-הדעה או המעשה במילוי תפקידו, או  למען מילוי תפקידו, כחבר הכנסת.
...
(ג) חסינותו של חבר הכנסת לפי סעיף זה תעמוד לו גם לאחר שחדל מהיות חבר  הכנסת.
5. חסינות בפני הליכים משפטיים
 היתה אשמה פלילית תלויה ועומדת כנגד אדם ביום היותו לחבר הכנסת, יופסקו בו ביום כל ההליכים המשפטיים באותה אשמה, ולא ימשיכו בהם כל עוד לא ניטלה ממנו  החסינות לגבי אותה אשמה.
...
13. נטילת חסינות (תיקון: תשנ"ה, תשנ"ו)
 (א) הכנסת רשאית, בהחלטה, ליטול מחבר הכנסת את החסינות לגבי אשמה מסויימת, וכן ליטול ממנו חסינות אחרת או זכות הנתונות לו לפי חוק זה, חוץ מחסינות או זכות הנתונות לו לפי סעיף 1; אך הכנסת לא תחליט החלטה כזאת אלא לפי הצעת ועדת  הכנסת עקב בקשה שהובאה לפני הועדה.
...
16. ביצוע
  יושב-ראש הכנסת ממונה על ביצוע חוק זה.

האזינו לגלגלצ

חפש בבלוג זה

ארכיון הבלוג

מופעל על ידי Blogger.