איש חמאס אחראי למטען בפח בי-ם

ארבעה פלסטינים מהכפר צור באהר שבמזרח ירושלים נעצרו בחודש פברואר האחרון והם נאשמים בכך שהיו מעורבים בפעילות צבאית של ארגון חמאס בתחומי ישראל, כך התיר השב"כ הבוקר לפרסום.


פלסטיני נוסף נעצר במהלך חודש מרץ בחשד שהיה מעורב בהנחת המטען בשקית הזבל שהוביל לקטיעת ידו של עובד תברואה בעיר. בשבועות האחרונים הוגשו כתבי אישום נגד חמשת המעורבים.

החמישה הם ג'האד ומוניר מרואן עטון, אחמד ומחמד דוויאת ואחמד נימר, כולם בני 22-31. האחים עטון ונימר הם קרובי משפחה של פעילי חמאס שכלואים בישראל לאחר שהורשעו בפעילות צבאית של חמאס וברצח ישראלים.

מטען הצינור יועד לטרמפיאדה, אך הושלך בשיחים

מכתב האישום עולה כי במקביל למעצר הארבעה, נעצר מחמד דוויאת אשר הודה בהכנת מטען צינור שיועד לפיגוע בטרמפיאדה בשכונת גילה שבבירה. בסופו של דבר החליט מחמד להשליך את המטען בשיחים ברחוב דרך חברון בירושלים, כשבתאריך 6/3/11 נמצא המטען על ידי עובד הניקיון של עיריית ירושלים שנפצע לאחר שהתפוצץ בידו.

מחמד הודה בנוסף כי עסק בעבר בניסיונות ליצור מטענים ולשפרם ואף הסכים בתקופה האחרונה לסייע לאחיו ברכישת נשק ובבניית מטענים למימוש הפעילות הצבאית המתוכננת. מטען אחד אשר הוכן על ידי מחמד בדצמבר 2010 נמצא על ידי ילדים תושבי כפרו וטופל על ידי המשטרה.

ארבעת הנאשמים הנוספים: אבלים על "עופרת יצוקה"

מחקירת השב"כ עולה כי במהלך מבצע עופרת יצוקה נפגשו שלושה מהפעילים, מוניר, אחמד דוויאת ואחמד נימר למסעדה במזרח ירושלים ודנו על תסכולם מתוצאות המבצע והביעו את רצונם לבצע פעילות טרור בתגובה.

השלושה החלו בהכנת מטען מאולתר באמצעות בלון גז והסתירו אותו. זמן קצר לאחר מכן נסעו אחמד דוויאת ומוניר לבית לחם, שם רכשו אקדח בשווי 5,000 דולרים, ככל הנראה כדי לבצע פיגוע. בהמשך הם אף בדקו את תקינותו של האקדח.

קשר רצוף עם חמאס בעזה

בין השנים 2009-2010 המשיכו השלושה להיפגש באופן תדיר ולשוחח על רצונם לבצע פיגוע, בין השאר באמצעות החדרת מכונית תופת לקניון בירושלים וביצוע פיגוע ירי.

במקביל למפגשים הלו, יצר ג'אהד קשר בתחילת שנת 2010 עם פעיל חמאס נוסף מרצועת עזה, אשר ביקש להעביר באמצעותו סכום כסף שהיה מיועד להגיע לאסירי חמאס לשעבר. הקשר בין השניים התקיים במשך תקופה ארוכה באמצעות הדואר האלקטרוני ובטלפון.

הכסף הועבר לג'האד דרך ירדן, כשהוא מועבר דרך חלפני כספים שמנסים לטשטש את עקבות הכסף. בסופו של דבר הועברו לג'האד כ-15,000 דולרים, כאשר הוא מביע בפני פעיל החמאס מעזה את הסכמתו לבצע פעילות טרור. בהמשך נוצר קשר בין ג'האד למוניר, כשהאחרון מציע לו להצטרף לפעילות.

האזינו לגלגלצ

חפש בבלוג זה

ארכיון הבלוג

מופעל על ידי Blogger.