חדשות טמקא | רעידת אדמה הורגשה ברחבי הארץ סביב 16:30


אזרחים הגרים באזור גוש דן, השרון, השפלה, ירושלים, נהריה ובאר שבע דיווחו כי חשו את האדמה זזה. לא דווח על נפגעים או על נזק. "פתאום הרגשתי את כל הגוף זז. חשבתי שאני הוזה", אמר תושב פתח תקווה


סביב השעה 16:30 הורגשה רעידת אדמה באזורים שונים בישראל. אזרחים הגרים באזור גוש דן, השרון, השפלה, ירושלים, נהריה ובאר שבע דיווחו כי חשו את האדמה זזה. מקור הרעש הוא ככל הנראה באי היווני כרתים, שם הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 5.9 בסולם ריכטר.



מהמכון הססמולוגי נמסר לחדשות נענע 10 כי דיווחים רבים הגיעו אל המכון אודות רעש אדמה שהורגש באזורים רבים, ובמקביל חשו המכשירים המנטרים את עוצמת הרעש. "בשלב זה עובדים המומחים על מנת לגלות את מוקד הרעש בארץ ואת עוצמתו", אמרו במכון.


עוד נמסר מהמכון כי עוצמת הרעש כפי שהורגשה בישראל שונה מהעוצמה שהתרחשה במקורו, שהיה ככל הנראה באי היווני כרתים. כל ארגוני ההצלה, בהם כיבוי האש, המשטרה ומגן דוד אדום, לא דיווחו על נזק או על נפגעים בעקבות הרעידה שהורגשה.


בדוח חמור במיוחד שפורסם לאחרונה קבע מבקר המדינה כי במקרה של רעידת אדמה חזקה, ישראל תעמוד בפני אסון בגלל הזנחה של שנים. למרות דוח חמור שפורסם כבר לפני 10 שנים, דבר לא נעשה והליקויים רק הלכו והחריפו. "הדוח צריך להיות 'דגל אדום' בפני הממשלה והעומד בראשה", מבהיר המבקר.
מוקד הרעש - ככל הנראה בכרתים מוקד הרעש - ככל הנראה בכרתים

"שכבתי על הספה, ופתאום הרגשתי את כל הגוף זז"

בשיחה עם מערכת חדשות נענע 10 סיפר יניב מכפר סבא כי הרגיש היטב ברעידת האדמה. "שהיתי במטבח כשלפתע הרגשתי תזוזות קלות. תיארתי לעצמי שזאת רעידת אדמה ולאחר שניות ספורות הכל נגמר", סיפר. "היה ברור שזה רעש נורא חלש. אשתי והבת שלי ישנו בחדר הסמוך ולא חשו בדבר", הוסיף.



קובי מפתח תקווה סיפר גם הוא על רגעי הרעש: "שכבתי על הספה, ופתאום הרגשתי את כל הגוף זז. חשבתי שאני הוזה. אחותי התקשרה ואמרה שאצלה בבית הסכו"ם זז על השולחן. רק אז הבנתי שבאמת הייתה רעידת אדמה".



נרדית צדוק מולדובן מגבעת שמואל אמרה: "אני ובעלי ישבנו ליד השולחן. אני מרחתי לק ובעלי צופה בשידור חוזר של המשחק אתמול עם הבן שלנו. פתאום כל הבית זז. אנחנו גרים בקומה 11 אז הרגשנו את הרעידה די חזק וישר קמנו בפאניקה. ניסינו להבין אם באמת מדובר ברעידה או שאנחנו הוזים, ואחרי שנייה זה נגמר".



האזינו לגלגלצ

חפש בבלוג זה

מופעל על ידי Blogger.