הרכבות הדו-קומתיות התנגשו מדרום לתחנה וירדו מהפסים, לאחר שאחד מנהגי הקטר עבר כנראה באור אדום. למקום הגיעו כוחות גדולים של מד"א שטיפלו בנפגעים - שניים במצב בינוני והיתר קל. שתי הרכבות נסעו במהירות נמוכה, מה שמנע תאונה קשה יותר
כמעט אסון על המסילה: קרון רכבת דו-קומתית ירד מהפסים הבוקר (חמישי) כשהתנגש ברכבת אחרת סמוך לתחנת הרכבת בנתניה, לאחר שהתנגשה בצידה של רכבת אחרת. צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום טיפלו ב-59 פצועים, שניים מהם במצב בינוני, כל השאר במצב קל ונפגעי חרדה.
נסעו במהירות נמוכה. תאונת רכבת צילום : דורון נחום
כוחות מד"א של מרחב השרון פינו 59 נפגעים לקבלת המשך טיפול בבית החולים. מהם, 19 לבית החולים הלל יפה בחדרה, 14 לבית החולים לניאדו בנתניה, 15 לבית החולים מאיר בכפר סבא, ושניים לאיכילוב שבתל אביב.
מפקד מרחב השרון, תת ניצב שמעון שומרוני, הגיע למקום וביקש להרגיע את האזרחים ולעדכן כי במקום אין נפגעים קשה והמצב נמצא בשליטה. ככל הנראה, שתי הרכבות נסעו במהירות נמוכה, מה שמנע תאונה קשה יותר. חקירת משטרה תפתח בנושא.
במרחב השרון הוסיפו כי תנועת הרכבות הופסקה בעקבות האירוע. ציבור הנהגים התבקש להמנע מהגעה לאזור בשל עומסי תנועה כבדים, והנוסעים התבקשו למצוא אמצעי תחבורה חלופיים.
עשרות נפגעים. תאונת הרכבת הבוקר צילום : דורון נחום
רכבת ישראל: היסטוריה של תקלות
מחקירה של רכבת ישראל עלה כי לא דובר בתקלה כוללת בקרונות ולכן השבו לפעילות מלאה החל ממוצאי שבת הקרובה. הדליקה בקרונות פרצה בשל תקלה מבנית בקרון ספציפי. לפי הדוח, היה כשל באחת מקורות הקרון, שעבר תיקון אצל היצרן בדנמרק בשנת 2001.
רק אתמול עלה עשן כבד מגלגלי רכבת שיצאה ממודיעין לכיוון תל אביב, בשל בלם חניה שנתפס, אך באירוע לא נפגע איש. נהג הקטר עצר בתחנה בנמל התעופה בן גוריון, וכל הנוסעים ירדו ממנה. בחודש שעבר היתה זו רכבת שנסעה סמוך ליישוב שבי ציון שביצעה עצירת חירום לאחר שאחד הנוסעים הבחין בעשן בקרון, משך בידית החירום וגרם לעשן כבד עוד יותר במקום.